onsdag 15 juni 2016

Lite funderande på ditt och datt

Bil inköpt efter att vi blev påkörda och måste skrota vår och skönt att det mesta är ordnat, betalat in skatt på den nya, och ska få tillbaka på den gamla, men än har vi inte sett skymten av några pengar för den, kanske man skulle göra några fler förändringar? Funderar hit och dit och på framtiden. Vi har ju möjligheter samtidigt som världen känns så orolig och snabbt föränderlig så att veta vad som är klokt eller inte är svårt tycker jag, dricker gott kaffe så länge i de fina emaljmuggarna från Anna. Och där närmar sig beslut också, ingen vet egentligen hur det blir vare sig landet stannar eller lämnar EU.

2 kommentarer:

  1. Nu missade jag att ni blivit påkörda!! Usch, vad bra att det var bilen som fick ta mest skada! Ja, man vet aldrig vad framtiden har att erbjuda. Jag har sagt till maken att det får bli en flytt om skjutningarna här i USA inte slutar, om de inte kan enas om en vapenpolitik som gör slut på det hela. Tänker på våra barn och när de ska flyga ut ut boet...

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, ja kunde blivit värre men gav mycket jobb och kostar pengar. Inte lika nöjd med den vi köpte heller men var inte så lätt att hitta en bra, mycket svårare än jag tänkt mig, ja allt förändras nu i rask takt, är så oroligt i hela världen och det drabbar alla. Är så mycket underligheter här också på grund av att samhället förändras så snabbt och myndigheter blir lite konstiga mot sina invånare, vet inte var det är bäst att bo längre och förfärligt vad en enda människa kan göra i ondska som senast nu hos er. Väldigt oroligt att tänka på framtiden.

    SvaraRadera