fredag 24 juni 2016

Glad midsommar:-)

Tänkte att en så fin disktrasa passar bra i köket denna tid och så ser vi vädret och det är nästan med ett leende, hur det kan prickas i så precis, i Stockholm och hela Mälardalen, just midsommarafton, före och efter är det okey. Ser inte så lockande ut att sitta i Gnesta Kalle-land som vi gjort en hel del midsomrar, är så fint och trevligt där men inte i hällande regn.
De här små knytena har blivit favoriter och balkongen dignar av örter och sallad i år, växer så fantastiskt bra utan ett enda kryp hittills, skönt det med.

2 kommentarer:

  1. Glad midsommar! Hos oss i Skåne är det varierande väder, sol med värme och molnigt och tidvis regn. Precis som det ska vara en midsommarafton i Sverige, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Nilla, ja det är riktigt skönt väder här tycker jag, inte alls som prognoserna, är mulet men varmt och inte en droppe regn, bara behaglig luft att vara ute i, men väldigt lugnt här där vi bor, lite dämpat, folk påverkas kanske av all oro fast inget säger. Men låter skönt hos dig med och önskar en glad midsommar! Det är i alla fall väldigt vackert i naturen denna tid och ljust!

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    11 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan