måndag 13 juni 2016

Du å jag Ernst, haha

Ja jag såg ett recept hos honom, tror inte så många gör detta och vet ju inte om han gör det heller i verkligheten, tänkte att jag ska göra något på alla fina granskott vi hade i år på den jättestora granen i trädgården på landet. Man ska varva ekologiska citronskivor, (vet inte om Ernst hade eko men jag har det), rörsocker eko och lika där, med granskotten i en glasburk, sen ska den vändas varje dag och det var lite knepigt, tyckte det ville rinna ut lite då och vända så i en månad innan sirapen var färdig att få rinna av. Jag tog den tidigare och sirapen skiljde sig bra från det övriga så en sked i teet var lätt att ta direkt och väldigt gott.
Lite uppiggande servetter kan också behövas i allt billetande, tittande och åkande hit och dit till olika firmor, allt sånt är mer krävande idag eller ska jag säga annorlunda, är inte alls så lätt. Och inte tänkt på att vår bil var så bra och är eftertraktad så att hitta en lika eller liknande var inte helt lätt. Till ett något så när vettigt pris. Och allt jobb fick vi göra själva när vi blev påkörda av annan bilist som var ouppmärksam och ingen reparation tyckte försäkringsbolaget utan se till att den hamnade rätt av oss.

4 kommentarer:

  1. Anna, otroligt:-), är nog väldigt hälsosam:-)

    SvaraRadera
  2. Jamen vad kul. Såg en vän till mig på Facebook som precis börjat på samma som du. Spännande. OCH jag kan tänka mig att det är GOTT. Skulle gärna smaka!

    SvaraRadera
  3. Annika, ja riktigt spännande är det, att jag aldrig gjort det förr undrar jag, det var Anna som inspirerade mig, döttrar är oslagbara med att inspirera, det vet du:-), gott blev det och inbillar mig att det är extremt nyttigt:-)

    SvaraRadera