söndag 1 maj 2016

Valborgsmässoafton

Den första som pensionär:-) och den blev lugn. Skulle varit kul att vara med på kungens party och dansa hela natten, inte att stå där i snålblåsten på borggården utan sen. Vad mycket folk det var, det såg jag på TV för vi åkte lite söderut. Väldigt trevligt var det, lugnt och städat, människor i alla åldrar från minsta spädbarn till rullator och gångstavar, ger kanske bra stöd. Tonåringar satt i grupper och pratade, små barn lekte och kastade boll och åkte karusell, café med mandeltårta och korv som grillades fanns och lite lotterier, och vårkör som sjöng vackra vårsånger att sjunga med i, jag fick lite barndomskänsla här.
Innan hemma lät jag håret torka i solen efter bad, (ja inomhusbad), vi fikade lite och läste tidningar och solen gömde sig något bakom dis men skönt ändå, man kan inte begära för mycket:-), tog djärvt på mig en ljus vårkappa till kvällen men garderade med vantar och när jag fotade blev jag iskall om både händer och nästipp. Då åkte vi hem igen och bryggde härligt engelskt te från Chesterfield som värmde gott.
Klokt att ha elden på en flotte mitt i sjön, kändes tryggt och säkert
Är ju rätt ljusa kvällar nu så vi fick vänta ett tag på att brasan skulle få lite mörkt omkring sig, väldigt lugna väluppfostrade barn här, ingen kastade smällare heller fast jag tror inte vi har den traditionen, är väl mest vid nyåret
Knoppar i lönnen utanför vår balkong, våren är senare i år, men kanske därför alla påskliljor hållit så länge och blommar fint ännu
Det här är Valborg förra året, våren hade hunnit en bit på väg med skir grönska, den väntar vi på nu

4 kommentarer:

  1. Anna, tack, det var riktigt fint och mysigt där.

    SvaraRadera
  2. SÅ fint!!
    Låter som en bra Valborg. Dina blommor är underbart vackra! Oj så FINT du har det!!

    SvaraRadera
  3. Annika, tack! Och det var en fin Valborg, vackert med brasan där i sjön, vackert att se och att så många samlas.

    SvaraRadera