söndag 8 maj 2016

Sommarkänsla

Underbart skön dag med temperaturen 21.5, plus är väl bäst att jag skriver:-), stolsdynorna blev heta när man lämnat dem en stund så jag la en termometer i solen och den visade 34 grader då, inte så otroligt varmt egentligen men kändes alldeles hett för man är ju ovan. I luften som är rätt att mäta i är det då 21-22 grader, som en riktigt skön sommardag. Och folk har verkligen kastat kläderna och inte utan att jag undrar lite var de hittat de andra;-), lite väl konstigt ibland ser det ut med sommarutstyrseln. Inte ungdomar, de är ju alltid piffiga.
De kommer en och annan och parkerar längre eller kortare tid här nedanför balkongerna, vi har en liten vändplan där och nåde den boende som springer upp med frysta varor och det tar längre tid är 10 minuter, ska vidare sen och därför inte kör in i garaget, då sitter en dryg böteslapp där, folk drabbas som bott här i 38 år från det husen byggdes. Det finns en besöksparkering med betalning och vi som bor här har garage, under eller över tak, beroende på vad man vill betala eller i mån av plats. Hur då dessa från resandefolket gör kan man undra, kanske skulle ha en betalstolpe nedanför balkongen, de donar och städar och tar en och annan rökpaus, bara vithåriga par hittills, tänkte lite idag hur de orkar kuska runt i sådana schabrak:-). Det här är ett nytt fenomen att de kör in i bostadsområdena.
Här till höger fanns en fin lönn, den skyddade mot parkering och garage så bra, synd den höggs ned och tur vi fick behålla den andra framför, men denna gjorde bara nytta, skymde inget i bostaden utan bara som en grönskande vägg att ha på balkongernas gavlar, men en dam som bor högre upp i huset ville absolut inte se trädkronan och så blev det.

2 kommentarer:

  1. snart är det nog nån tant som sätter upp en lapp :)

    SvaraRadera
  2. Anna, det är det nog. Eller står på vakt på vändplanen:-). Idag kände jag irritation, att tanten absolut skulle ha ned det trädet och fick bestämma det diktatoriskt, irriterad att se bilar och garage åt det hållet när det var så fint med trädet, en av de finaste lönnarna dessutom och att hon ville ha möte om det första advent av alla dagar och vi alla tog oss tid. Så otroligt knäppt det var.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan