lördag 7 maj 2016

Äntligen!

Nu har de flyttat! Så skönt att bli av med dem och glad att de ledsnade på oss. Och så bra att de fastnade för bara en hylla och inte började kolla nya platser att bygga på.

Ett underbart väder har vi, är mycket att glädjas åt och vi for iväg en sväng i solen, maken blev hungrig när han såg erbjudandet pannkaka, sylt och glass med en dricka till, jag blev inte hungrig på det, men han behövde detta kanske för han har förlorat tre kilo i vikt sedan han gick i pension nu i april, i sommar har han undervisning igen en månad, han tycker det är roligt och så får han mer mat än hemma, haha, ja får, han köper den men den finns i alla fall.

Han tänkte också köpa en tårta till mig för att fira namnsdagen lite efteråt men en sådan ville jag inte heller ha, har aldrig tyckt om köpt tårta, är skillnad på en hemgjord, men köpta tycker jag aldrig är särskilt goda var de än inhandlats och vem som än gjort dem. Men så såg jag att det stod "Tumbalimpa" vid ett bageri, det påminde om barndomens limpa som hade bageriets namn och var jättepopulär. Det här var en lite mörkare sort och god, gjorde lite gott fika hemma sedan med ett grönt Earl Grey eko-te från Önskebrunnen jag fått av väninnan vi ska hitta jeans till:-),  ja vi kan ha långa dagar på stan, ibland ringer hennes man och undrar om han ska hämta upp när han kommer från jobbet och då har vi inte ens börjat med shoppingen, bara pratat hur länge som helst, det där med shopping kommer i andra hand och jag ska i princip inget ha för jag handlar på mina Englandsresor det mesta men brukar vara smakråd och även hitta något fint till hennes man. Sist en väldigt snygg tröja som han behövde och jag tog en storlek mindre än hon tänkte:-) ser sånt och det brukar bli bra till både min make och måg, färger och storlek, tycker det är kul att välja ut något till andra med.
Och hennes make blev väldigt nöjd, passade perfekt och glad att jag var med sa han:-). Och förstås det brukar bli något till mig med om inte annat så något fint till hemmet.
Goda bullar också, denna gång kardemummabullar, och så några smördegsknyten med spenat och fetaost, så goda, och årets första persikor. Rättvisa krokodiler låter kul och bra, har vi inte smakat än:-)

4 kommentarer:

  1. Anna, maten är nog lika viktig som jobbet;-)

    SvaraRadera
  2. GUD så skönt att du blev av med de flygande råttorna!!
    En lättnad.
    Jo, hackspettar är fridlysta även här. Trista är de likafullt då de hackar på husen.

    SvaraRadera
  3. Annika, ja så otroligt skönt, blev riktigt trött på dem och nu har de byggt bo i ett litet paradisäppelträd vid porten, de har lite lustigt beteende. Ja kollade hackspettar, de är fridlysta här med, de är ju väldigt fina men inte bra när de hackar på hus, de förstör en hel del då och de kan gott hacka på träden istället, tur de gör de oftast ändå.

    SvaraRadera