måndag 11 april 2016

Mera fägring

Så härligt att göra fint och plantera på balkongen, nu hittade jag vårhyacinter, tulpaner i kruka och fina ljusblå pärlhyacinter, och jo, balkongen är väldigt stor så både blommor, bärbuskar och örter får plats, även ett fruktträd om man så skulle önska och så matbord med stolar och vilfåtöljer, och en hel del annat som bokhylla, lång bänk, byrå och småbord lite här och där. Vi målade förut det cementgrå taket vitt och satte dit en infravärmare, på golvet ligger en hel konstgjord gräsmatta som håller sig väldigt fin år efter år. Väggarna är fina som de är, finns både puts med fin struktur i en mild färg och träpaneler på den längsta väggen. Den är helt inbyggd under tak med ett burspråk i fronten med glas men vi har inte inglasat helt, blir instängt då tycker jag och mer som ett rum inne.
Och så här blev det utplanterat
Här kan anas små vita blommor redan på en av buskarna jag planterade förut

4 kommentarer:

  1. Oj oj så fint du har det.
    Vilken balkong alltså.
    Så vackert med hyacinter och alla andra vackra blommor.
    Verkligt inspirerande att slå sig ner på er balkong. Mmm....
    Bra att ni inte glasat in hela, tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, tack:-), ja den är fin att vara på och vi tycker att det är skönt med luft och sol, andra öppnar fönster men det bli som att sitta inomhus lite. Fanns mycket fina blommor i år eller också var jag ute i rätt tid och hann få dem. Bra att kunna plocka in små buketter och bra att ha lite örter och sallad nära.

      Radera
  2. De är finast de där riktigt ljusblå pärlhyacinterna tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, jag tycker också det, är riktigt himmelsblå, brukar nog ha mer mörkblå annars och de på landet är det. Dessa doftade jättegott, har en kruka inne och undrade vad det var som luktade så gott här:-)

      Radera