torsdag 21 april 2016

Lite sol, lite vind, lite värme och så kyla

Det är ingen riktig värme ännu, det kan vara skönt på balkongen att sitta och äta där och så går jag optimistiskt ut i vårkläder och isiga vindar tar tag, tycker faktiskt det är dags att hänga undan vinterkläder men tydligen för tidigt. Glad att det blommar så fint och bra på balkongen, blommorna har verkligen hållit sig fina länge och växt, även lite olika kryddväxter. Inomhus hade påskliljor, pärlhyacinter och tulpaner varit utblommade fort. Tänkte att det var bäst att plantera den här blå eller blålila mer är den ute också, den håller sig mycket längre då, den ska ju kunna övervintra men det har de inte klarat hittills när jag låtit dem vara kvar. Väldigt fint med denna mängd små klockor, alltid tyckt om den.
Nu kommer fler knoppar i tulpanerna, det gillar jag:-)
Och det här som ska bli en större buske är det tänkt har söta små blommor redan, ute ser vi vitsippor men inte riktigt den mängd som det brukar, de kommer väl och det är så mycket torrt ris som ligger överallt, blir vackrare när det kommer lite nytt grönt bland dem

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Anna, det är det verkligen, så skönt att ha den och som ett eget rum med frisk luft och blommor att vara i.

      Radera
  2. Din balkong! Där skulle jag kunna tillbringa en hel dag, tror jag. Ge mig en bok, gott sällskap då och då, lite fika och mat.
    Jatack, jag kommer!!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, vem vet:-) och du skulle säkert trivas och jag med, just så, sitta och läsa där och äta lite och så att man kan gå in en sväng om man så vill. Det är fint:-)

      Radera