lördag 16 april 2016

Idag är det körsbärsblommans dag

I Kungsträdgården och jag vet inte om det ser ut så här i år, det här är från ett tidigare år och Anna var hemma på besök och vi var här en väldigt vacker dag. Hur länge blomningen pågår beror ju lite på våren, kan vara i en á två veckor och ibland missar jag det för det går så fort. Nu är jag väldigt bortskämd med den överdådiga blomningen i Yorkshire av alla de slag av blommor på marken och av blommande träd som finns nästan året om och denna tid är helt fantastisk där men lite vackert finns ju här också:-) och det är roligt. Och det är en vacker tid nu alldeles i början av våren när allt börjar grönska försiktigt.

4 kommentarer:

  1. Det var väldigt vackert när vi såg dem då. De stora kwansaa-träden här inte slagit ut här än.

    SvaraRadera
  2. Anna, väldigt vacker dag var det och de är så underbart vackra!

    SvaraRadera
  3. Ja, de är ju SÅ vackra. Kwanzaan-kärsbären är nästan det ljuvligaste som finns. De blommar snart över hos mig nu, men är fortfarande som "pom-poms".
    Jo, jag tror nog de blommar som vackrast inne i Kungsan nu också, det verkar så.
    MYCKET vackert finns hemma som iaf inte jag har, blåsippor, vitsippor, gullvivor och liljekonvaljer + att ni har björkar och det är nog det vackraste träd jag vet i hela världen.
    Så fina bilder av körsbärsträd du visar idag.

    SvaraRadera
  4. Annika, ja de är så vackra! Roligt att det uppmärksammas med en särskild dag och fint program, det är japanska föreningen som håller i det, tyvärr var det en gråmulen dag i lördags med dimma och regn, få soliga dagar här ännu men det blir fint när björkarna börjar med sin skira grönska, som vackrast då. Och vitsippsbackar är väldigt fina. Tack det var en fin dag då jag fotade, sol och blå himmel och blommornas färg är ju så vacker.

    SvaraRadera