fredag 8 april 2016

Gott

Var ett tag sedan vi åt just rödspätta, det är väldigt gott, lättpanerad med ekologisk potatis, kravräkor och ekologiska både citroner, kryddor och tomater. Fisk är gott i alla former, jag minns mammas goda anrättningar, så goda har jag nog inte ätit sedan. Hon var suverän på att laga till allt läckert, intresset gick i arv till Anna som var med och tittade med stort intresse redan som ett-åring, hon sköt fram en pall och försökte klättra upp så vi ställde henne på den och jag passade henne så hon inte ramlade ned och där stod hon och lärde sig massor. Och mormor var otroligt nöjd, ingen som fattar så bra som Anna sa hon:-), (möjligen tänkte hon på de andra barnbarnen;-)) för hon kunde ju inte mena mig;-)

2 kommentarer:

  1. Detta fick mig att osökt tänka på när jag var liten och min gammelmoster panerade fisk och gjorde en slags sås med grädde, räkor och dill! Med potatis givetvis...kanske skulle försöka mig på det! Såg väldigt gott ut det du lagade!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, ja det kommer jag ihåg den typen av sås, gammelmostrarna kunde laga mat:-), det är godast det äkta, lagat från grunden och inte så tillkrånglat, ibland tittar jag på recept som verkar lockande men det är ungefär 100 ingredienser i så det får vara, man kan förstås göra om dem lite men ändå.

    SvaraRadera