torsdag 14 april 2016

Alla årstider

Gör en tillbakablick på blommor och grönt också här ute på balkongen, roligt att se, man glömmer ju och jag ser att jag ändrar och flyttar om ofta:-) och har en hel del olika växter år från år. Från början hade vi vita spaljéer vid kortsidorna med luktärter klättrande där som växte otroligt bra, men tog bort dem senare och nu växer en jostabärbuske som breder ut sig mer och mer vid ena sidan istället. Hade också fyra stora amplar i framkanten med blommor som hängde ned så fint, växte väldigt bra p.g.a. ljuset de fick från alla håll. En dag var det storm när vi inte var hemma, alla hade blåst ned, som tur var inåt och hamnat på balkongens golv, t.o.m. hade två av krokarna i taket fått snurr och snurrat upp sig och lossnat helt. Två finns kvar men ska nog inte hänga nåt mer där. Och de skymmer solen rätt mycket. Och på några foton fick jag syn på ett par fina dynor eller ryggkuddar som jag glömt, de hade hamnat i förrådet, jag trodde nog vi tagit med dem till landet men de fanns kvar här, bra med foton:-).

I måndags var det en väldigt fin dag, kall morgon men sol som värmde sen och tisdagen var hyfsad också, sol på morgonen sen moln men soligt mot kvällen igen och det är bara i solen det är lite värme och den behövs på alla sätt tycker jag, så skönt. Och härligt är det med de ljusare kvällarna.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra collage. Ja, det ÄR bra med foton.
    Jag fotar alltid runt jul, och går tillbaka till de bilderna när det är dags att pynta igen. Samma med decket etc, kollar in bilder där med innan jag börjar.
    För man glömmer bort.
    Jag tycker SÅ mkt om din fina balkong! ALLA årstider.

    SvaraRadera
  2. Annika tack:-), ja det är jättebra med foton och jag har glömt så fint många blommor växer här och sorter, men det är mycket beroende vilken sommar det varit, ibland är rosorna helt fantastiska, andra somrar blommar de knappt alls. Och kan vara lika med andra blommor, men mycket vackert finns, är verkligen roligt och roligt att pröva sig fram lite också. Ja jag gör som du och tittar på foton, och gör man inte lika så blir man glad av att se dem igen:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan