onsdag 23 mars 2016

Och ljuset lyser i mörkret,

och mörkret har inte övervunnit det. Så sant som det står skrivet och så mycket vackrare det är med ljus. En riktig bamsekopp med härligt kryddigt kaffe är underbart och de där små tulpanerna tar sig:-). I morse i arla morgonstund skär telefonsignaler genom hemmet och jag får nästan hjärtslag, men det är bara krisrop från skolan, maken snart 70 skulle visserligen ha lektioner men nu var det kris med andra studerande när läraren ringt sig sjuk. Ja man ser, det går inte att han står kvar och erbjuder att vikariera ibland, då kommer vi i fortsättningen att väckas varje morgon, och hetsigt också, en gammal man och man tyckte att han skulle infinna sig på momangen, alltså vi bor i storstad och har storstadstrafik, när jag väckte honom tog det också lite tid innan han var riktigt vaken. Nej och nej tack får det bli men hur det ska gå här i landet inte bara på skolans område det får väl de där vansinnigt välavlönade pratmakarna klura ut, en av dem tror att allt är löst bara alla är integrerade och får ett bra jobb, ja tänk om det vore så enkelt.
Glad Påsk 

2 kommentarer:

  1. Jobb som bara dyker upp alldeles magiskt :) Bara man betalar folk riktigt låga löner ... Så kommer det nog bli ett tag.

    SvaraRadera
  2. Anna, ja inte blir det lätt och det är nog länge sedan våra politiker var ute i verkligheten på olika arbetsplatser och arbetade där själva, en del har väl aldrig gjort det. Och lönerna blir kanske mer som i övriga Europa.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan