torsdag 17 mars 2016

Min stora dag;-)

Ja snart så, på söndag men tyvärr har vi avbokat allt, jag har influensa och är väldigt trött på det och av det, hade influensa i november också och sen magsjuka nu före denna omgång. Det här är nån konstig sort, fått den alldeles gratis av maken som blivit smittad i skolan. Jag hade kunnat göra något på vårdagjämningen men kan inte vara med folk och hosta över både dem och mat, är otrevligt för alla. Hostan är värst, kiknar ur och tappar andan och det smärtar i revbenen, har brutit dem förut på vid ett par tillfällen och varje sida och även hostat sönder dem några gånger vid lunginflammation.

Igår planterade jag lite på balkongen och får glädjas åt både det och att himlen var blå, plockade fram lite påsksaker och de fina påskmuggarna, tänkte att lite extra gott kaffe kunde hjälpa. Och funderar på att fylla hela balkongen med vårblommor och sitta där men tydligen ska vi få bara en soldag till och sedan snö och lite snöstormar i en hel vecka! Ja kanske köper de där vårblommorna ändå:-)

Annars funderar jag på att dricka kamomillte med honung cirka 8-10 koppar om dan i en vecka och inget annat, det har hjälpt när jag varit riktigt sjuk, en fasta så att alla elakingar bara krymper ihop och förintas. Men det känns lite knäppt nu inför födelsedagen, ja jag får se hur jag gör. Ny bakgrund blev det i alla fall, tyckte det var dags även om det skulle råka falla lite snö igen men här vill jag se något annat:-)

8 kommentarer:

  1. Du skulle ha tagit med dej Lemsip speciellt för hosta, enda som hjälper.

    SvaraRadera
  2. Anna, ja synd att jag inte har det här, Kaloba hjälper inte hittills men kanske det varit värre utan, det vet man inte, hittade nåt i skåpen nu som ska underlätta andningen, usch vad sjuk man blir, får tänka på så underbart det var hos dig och att vara alldeles frisk förutom knäont och lite annat ont.

    SvaraRadera
  3. Krya på dig Monica. Livet är verkligen inte rättvist; du äter hälsosamt, du roker inte m.m. medan jag, som roker som en "borstbindare", sitter inomhus mest och äter mat som inte är speciellt hälsosam inte haft minsta forkylning på åratal, ('touch wood'). Det är allt bra konstigt.


    Lillan i Cornwall

    SvaraRadera
  4. Lillan, tack:-), ja sånt är lite konstigt men det är gener och skulle jag varit rökare hade jag varit död för länge sen, har inte ens tänt en cigarett i mitt liv. Men utsattes för passiv rökning inte minst på arbetsplatserna som jag skrivit om. Det här året har det varit fler infektioner, är väldigt trött på det. Skönt att du klarat dig, några ska göra det också:-) och faktum är att jag blir bättre i mina luftrör i England, Stockholmsluften verkar inte vara så hälsosam.

    SvaraRadera
  5. Nej men FY! Usch att du är så sjuk. Stackars dig. Vet ju hur otroligt däckad en flunsa gör en. Nej, nu får det räcka med sjukdomar för din del.
    OCH en stor födelsedag i faggorna och allt.
    Tur att du inte blev sjuk på din resa, men förbaskat att du blev det nu.
    FEEL better och KRYA på DIG!!!

    SvaraRadera
  6. Annika, det är rent bedrövligt, vet inte om influensorna är värre nu eller om man blir sjukare som äldre. Konstigt att man blir så sjuk i dem och att de är så sega, somnade till lite först halvfem på morgonen, hade svårt att andas. Lite sur på karlen för jag skyller på honom, han kom hem med det från skolan men blir aldrig särskilt sjuk själv och har nästan aldrig varit sjuk i hela sitt liv.
    Ja otroligt bra att inte vara sjuk då på resan och får tänka på så trevligt det var alltihop.
    Och tack för kryapådig-hälsning. Skojade med maken att jag hoppas hinna få den allra första pensionsutbetalningen (ska komma nu) innan jag dör:-), vet inte om han uppskattar såna skämt men lite så kändes det:-)

    SvaraRadera
  7. Usch,jag tycker flunsor är mer utdragna nu för tiden. Har själv råkat illa ut efter julen, nu är det bra. Hoppas det varar, är annars inte sjuk ofta. Önskar dig god bättring! Har flyttat ner till Skåne och den luft som jag nu har omkring mig verkar bättre än Stockholmsluften!

    SvaraRadera
  8. Nilla, tack, och tycker så med, det är nåt konstigt med dem. Och jag känner att luften inte är så bra här, väldig trafik och mycket avgaser som liksom stannar i luften, ja det luktar inomhus också, det hjälper inte hur mycket fin natur vi har runt om med sjöar och hav nära. I början när jag reste till England trodde jag att det skulle bli värre inte tvärtom, som har så stor befolkning och mycket biltrafik men de har ju inte vinterdäck som man vet är skadligt för lungorna. Vi får i oss så mycket partiklar här tyvärr. Ja det är säkert renare luft i Skåne.

    SvaraRadera