tisdag 8 mars 2016

Kvinnodagen

Så här på självaste kvinnodagen måste jag säga att jag sympatiserar med tre karlar, haha, och det är de tre i "Gift vid första ögonkastet"! Vilket helt fruktansvärt program, och jag kan ju inte ha någon åsikt om det om jag inte tittar:-), såg det första i denna omgång och nu del 6 av 8. Alltså "terapeuterna", vilken låg nivå, vilket taffligt språk och klumpiga. Och vilka konstiga tilltal, till en helt normal karl, har du sett nån film så du vet hur du uppvaktar? Ungefär på den nivån det hela. Va? Skriker den ena när hon inte hör ett svar och i just hennes fall skulle det vara intressant att veta hur mycket egen erfarenhet hon har av livet själv och kärlek och förälskelse, hon låter ju som en, tänkte skriva veckotidning, men det blir fel, de är på en otroligt mycket högre nivå de skribenter som är i den branschen idag, inte som en tonårstidning heller för tonåringar har också mer insikt och begåvning. Denna terapeut säger också att om de inte börjar ta mer på varandra går det åt helvete:-). Alltså går åt helvete, otroligt, livet blir ju inte ett helvete om de kommer helskinnade ur detta och träffar någon annan sedan. Som Bert gjorde från förra omgången och är sambo idag med den tjejen.

Åsa Linderborg har gjort en bra analys om programmet: En äkta tragedi

Det måste bara vara pengar som driver dessa som "leder" detta program och parat ihop folk med andra som uppenbart har ganska stora problem, kvinnorna känns som de är hämtade från Renässansens riddarkultur på 1400-talet, de ska uppvaktas, dyrkas och skillnaden är bara att nu kommer mannen på en MC eller i fiskebåt istället för på häst, ja det kanske kommer det också:-), kvinnorna sitter liksom och väntar och är passiva i sin roll och klagar, behöver inte göra något alls för att karlstackaren ska få lite uppvaktning han också, bara vara lite allmänt dominanta som att bestämma vilken ost karlen ska äta, han bytte snällt i affären, psykolog och präst, ja himmel och pannkaka, deltagarna är så ojämna i mognad och passar så otroligt dåligt ihop. Det kan ju skada dem, att bli så utsatta för att det mesta de gör är fel enligt partnern, för de kan naturligtvis fungera med andra och behålla självkänslan.

Hur kan detta betalas av Public Service och inte gå i en kommersiell kanal? Vi såg det tillsammans maken och jag och han, ja han saknar ord, vi får ta ett snack med kusinen hans som utredde Public Service under lång tid åt regeringen om hur det skulle finansieras. Och tyckte man att förra omgången var rätt bedrövlig så var det ingenting mot detta. Skulle vara kul om Bert bloggade lite igen, han gjorde det då om sin medverkan. Och hade en väldig insikt och var mån om att behålla sin värdighet. Både sin och visade respekt för sin partner, ja de gjorde alla deltagare på sitt sätt då.

Nu tycker jag att männen här fått det rätt svårt så jag tycker rent synd om dem. Sett avsnitt 7 också som visas före på SvtPlay, snart är eländet över.

Och programmet måste vara det sämsta i Sveriges television sen den startade på 50-talet. Och kan sändas i vilken kanal som helst men inte i SVT, som har en budget årligen på 7.1 miljarder tillsammans med UR och SR som svenska folket betalar med TV-avgifter.

2 kommentarer:

  1. Jag har bara sett några klipp. Verkar jobbigt :)

    SvaraRadera
  2. Anna, det är helt otroligt att det sänds och denna gång har nivån sjunkit mycket, tror det skadar de medverkande, vet att de gjort sig osynliga och tagit bort CV o.s.v., så tror det blev efterräkningar som de inte förstod och de cyniska s.k "terapeuterna" fick sina pengar.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan