måndag 28 mars 2016

I den lilla världen

Vi äter goda frukostar och har visserligen läst morgontidningen från "pärm till pärm" men lägger det ifrån oss en stund. Jag gör på eftermiddagen någon sorts minipannkakor efter eget recept, mjölk, ägg, mjöl, kokosolja, kokosflingor, gräddar dem i smör och allt är ekologiskt och till det en klick grädde och bär och frukt. Också det ekologiskt. Och solen lyste vackert på eftermiddagen och två vackra stora lövträd till är nu nedsågade och två mindre vackra står kvar. Folket i huset intill ville ta ned dem, ja kanske bara en som ville och det blev lite ljusare hos oss med så det är väl inget att bekymra sig om kanske. Och kanske det betyder så mycket för dem, det där lilla de kan påverka och styra över, för det där stora går ju inte ...
 De här söta gummorna gjorde jag en påsk för över 30 år sedan, klippte kläder och målade ansikten, fixade lin som jag flätade håret utav och jag tycker om dem och tar fram dem varje år, tycker att man kan ana en viss konstnärlighet:-), där skymtar också en 16-årig violinist som var berömd för sina vackra flöjtkonserter innan hon lämnade detta land och gav sig uti stora världen, en måg anas också

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag gissar att du som är min medicinske rådgivare och jag vill bara tacka dig för att du engagerar dig. Det känns tryggt att ha dig att rådfråga ...
    PS Påskgummorna är ju ursöta!

    SvaraRadera
  2. Ruta Ett, skrev Tuta först, har sett Galenskaparna för mycket, haha. Jo det är jag och bra om jag kan bistå, de hade talat om noga om ärrets skötsel såg jag för där tänkte jag att jag skulle skrivit att det gäller ett helt år men det visste du redan, i solen blir det lilarött, täcks det alltid över så läker det fint och blir ljust och oftast inte upphöjt heller. Och så slår jag ett extra slag för nyponrosfröoljan:-). Tack de är söta tycker jag med.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    50 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan