lördag 26 mars 2016

Fördröjning men ändå påskafton

Har inte firat vare sig födelsedag eller pensionering ännu, det var en envis sort detta som stannade av något för en vecka sedan och hållit sig på den nivån istället för att bli bättre och bättre. Inte varit ute heller på nästan 14 dar men i torsdags kom vi iväg för att mathandla och då gapade det nästan tomt i affärshyllorna. Väldig rusch! Ingen påskmat har jag haft orken till direkt och maken är ingen stjärnkock om jag säger så, faktiskt blivit sämre än förr hur det nu kan vara möjligt:-). Dessa foton är ifrån skärtorsdagen, en lite uppiffad pizza visserligen stenugnsbakad men från mataffären och så hittade jag små smördegsknyten med cheddarost, de var goda.

Den här lilla söta kycklingvagnen fick American Jelly Beans lastad, de får vara enbart dekoration efter att ha läst innehållsförteckningen, ungefär som att öppna giftskåpet på laboratoriet, blir förvånad faktiskt och hoppas inga barn får dem. Tycker att det skälls om vårt godis men ofta ser jag att vårt tillverkade här har både morot, rödbeta, spenat m.m. som färgtillsatser och även gelatin från växtriket. Kolor kan vara smaksatta med citronjuice eller apelsinjuice och vara bleka i färgen och chokladen tror jag är rätt okey utom där de sötar med glukossirap istället för sockerbeta.
Det här fina ägget köpte maken tidigare och det innehöll goda små chokladägg
Trodde detta var bara ett sått gräs men är tydligen någon blomma, en stenpartiväxt kanske, ska kolla upp, var förresten det enda i blomväg som fanns kvar
Den lilla haren köpte jag hos Anna, blev bra till servetterna, där finns mycket små korgar av allehanda slag och är tänkta till godis för barnen:-)
Det doftade av jordgubbarna i hela butiken så vi slog till, borde ju vara ätliga och det var de, en liten dessert med jordgubbssorbet, vaniljglass och hallonpuré blev fint till
Och idag ska kanske solen skina, skulle vara skönt, igår var det en helgrå dag och vi sov lite då och då, startade med gudstjänsten 10.05 och sov igen:-), den var bra! Nu har jag börjat röra på mig försiktigt med lite cykling i luften:-) innan jag stiger upp och lite småhopp på stället på den där "spik"mattan som har rätt mjuka spikar, gäller att komma igång igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar