söndag 20 mars 2016

Firandet får vänta

Tittar på det vackra kortet och drömmer om vackra resor:
Nu tror jag de här inkräktarna varit överallt och hälsat på, i mage, tarmar, lungor, hals, bihålor, öron, huvud, och börjar tacka för sig. Ingen idé att gå till VC, finns ingen kompetens och akuten får bara besök om jag närmar mig döden som jag gjorde för ett par år sen men inte förstod, då höll alla organ på att kollapsa när jag kom in i sista minuten och fick ytterst professionell vård, det tänker jag på nästan varje dag, hur allt samverkade så otroligt bra och att allt vände, de gjorde allt rätt. Det är jag otroligt tacksam för.
Nu har jag testat alla huskurer jag kan komma på och det ser ut att bli bättre sakta. Och ägnat mig åt VAMS (vård av mig själv). Det verkar fungera. Skönt så.

Och idag när morgonen gryr ser det ut så här:

2 kommentarer:

  1. Hej! Här var jag inte in på en vecka och vilka inlägg jag fick läsa! MAtt du orkat trots att du varit och är sjuk fortfarande! Mycket matnyttigt att läsa för mig som inte är lika insatt i Sverige. Nättidningarna går ju igenom bara en bråkdel känns det som...

    VAd trist att du är sjuk! Vi har också haft en vecka med sjukdom men inte lika farligt som du har haft det! Hoppas du är på bättringsvägen nu när det är din födelsedag och allt!! Grattis! Hoppas den blir jättefin! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, det kan nog vara skönt att "lämna" Sverige lite:-) men samtidigt bra att ha koll på vad som händer, ger perspektiv.
    Ja fy så sjuk man blir i influensa eller vad det är men det har vänt till det bättre, sovit i flera timmar i sträck nu, så skönt. Och firar en annan dag tänkte vi. Och du har nog haft jobbigt med för är flera sjuka blir man trött och med barn är det alltid oroligt.

    Tack för grattishälsning och ha det bra du med!

    SvaraRadera