måndag 1 februari 2016

Trevligt missförstånd:-)

Ja det varade inte så länge men häromdagen så besökte jag en bank som används av viss pensionsmyndighet gällande mindre delar av pensionen, för att förenkla för dem, många har inte denna bank och då får man fixa till det, annars betalas det ut på utbetalningskort och sådana fungerar väl knappt längre, jag menar bankkontoren har ju inga pengar idag:-). Då kan man bara begära hur man vill ha det och visa upp dokumenten man fått. Det gjorde jag och man trodde då här att det var min mamma jag skulle hjälpa med detta, haha, läste födelsedatumet och tittade upp och frågade om det var hennes. Nej det är mitt sa jag och visade mitt nytagna id-kort där jag är mig väldigt lik så det löstes:-). Ja det är svårt med ålder, jag gissar aldrig, för det kan vara precis vad som helst men denna unga dam kanske var mellan 25-30. Och jag skulle väl vara 45 då ungefär om min mamma vore 65:-).

Efter detta kände jag mig riktigt ungdomlig och köpte med mig både en balanskudde som komplement till mitt hemmagym och en hel drös med blommor, var bra priser och jag delade upp dem på flera buketter. Och kände mig pigg och ungdomlig hela kvällen:-):

Några vårtulpaner i kruka, här blev jag tilltalad av en annan kund, äldre dam som undrade om jag var blomsterkunnig och visste något om skötseln, hoppas jag gav bra råd:-)

4 kommentarer:

  1. Anna, jaaa:-), fast jag fick ont i det skadade knät när jag stod på balanskudden, åldern kanske tar ut sin rätt så bäst att sitta på den bara;-)

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med en lite ungdomlig twist!
    Sånt gillar vi!
    OCH ooo vad många vackra blommor du har!

    SvaraRadera
  3. Annika, visst är det:-), och härligt med blommor, nu har de slagit ut fint också:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    55 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan