torsdag 25 februari 2016

Solljus

Det möttes vi av i porten så jag tog upp kameran och stod en stund i strålarna, fin himmel med vackra moln och sedan gick vi en vända runt sjön. Solens värme kändes en aning vid en vägg men vid sjön blåste det isvindar, skidåkare kom i full fart på sjöisen, det såg härligt ut men antagligen lite farligt också.
Skönt att komma in i värmen igen och äta laxmiddag och en halv semla:-)
Och nu har jag landat här hemma igen efter en väldigt behaglig och trevlig flygresa, tacksam och tack till SAS, har skrivit det förr men jag gillar dem verkligen, får så bra och bekväma platser alltid när jag flyger ensam och allt går smidigt. Det kommer mera så småningom på andra bloggen där jag brukar skriva om Storbritannien och äventyren där:-)

8 kommentarer:

  1. Ja, det var skönt att allt gick bra. Ska bli spännande att läsa tycker jag med :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja jag är tacksam! Och får se hur spännande det kan bli:-), alltid roligt med alla foton att titta på och minnas det fina.

    SvaraRadera
  3. OCH nu är du hemma i good old Sweden igen.
    Efter en fin resa, förstår jag.
    SAS, gillar också dem. Flyger nästan alltid med det bolaget.
    mmm...vilken god middag du fick när du kom hem. Blir hungrig av att se den!
    MUMS!!
    Ha en fin och trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Annika, ja om man ska se det så:-). alltid roligt att komma hem är det ju men tyckte tiden gick så snabbt hos Anna så jag har inte riktigt landat än. Vi gjorde så mycket roligt och hade så trevligt och det kändes lugnt och trivsamt där på alla sätt. Sov fantastiskt! Ja SAS är så bra! Tack, en fin helg önskas dig och er också, vad roligt att din mamma kommer med väninna som du också känner väl. Hoppas som jag skrev hos dig att ni får riktiga toppenveckor, ja det får ni:-)

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder!
    Så du har varit lite närmare mej än vanligt. Ska bli spännande att få veta var.

    SvaraRadera
  6. Lena, tack! Ja de är tagna vid vår "egen" sjö här hemma. Jag var till Anna och måg i Sheffield så det blev lite turer i Yorkshire och även Derbyshire. Får se när vi tar en rundresa i hela UK, vi var på väg till Hebriderna en gång från Sverige och runt UK först, hade betalt allt och så blev den inställd pga av för få deltagare, seriöst bolag, jag fick tillbaka varenda krona, var många eftersom vi slutbetalt.

    SvaraRadera
  7. Det låter fullständigt livsfarligt att åka skidor på isen, men så är jag en liten fegis också... :-D

    SvaraRadera
  8. Hanna, kan nog vara rätt farligt men väldigt roligt att åka på is. Tänk vad mycket jag gjorde det förr, i lågstadiet skickade fröken ut oss tvärs över sjön, det var Tämnaren i Uppland på den tiden och hon stod själv vid strandkanten:-) och sedan har jag åkt mycket skridskor på isarna här eller gått på promenad men nu har jag inte gått ut på dem på länge, kanske bäst så, det händer mycket.

    SvaraRadera