torsdag 18 februari 2016

Primula

Var djärv och planterade dem ute, så fina tycker jag och hoppas de klarar sig, får väl slänga en filt över om det blir kallare igen, tror ändå att de klarar mycket kyla.
Den här bärkorgen är från min farmor och farfar, sen hade pappa den och jag haft den inomhus sedan men så råkade min ihopfällbara motionscykel falla över den och handtaget gick sönder, väldigt sjå att få bort det snyggt men när det var gjort klädde jag korgen inuti med bubbelplast och den fick bli blomlåda på balkongen.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin blomlåda det blev av din gamla korg.
    Primula är en fin blomma. SÅ vårlig. Hoppas de klarar sig, men som du säger, du kan ju alltid täcka över dem.

    SvaraRadera
  2. Annika, ja roligt med den gamla korgen, först tyckte jag att det var lite synd att ställa ut den med den klarar vädret bra. Ja primula är väldigt fin, och hoppas de klarar sig, tror det faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Här i Wales växer de i jorden sedan länge, så de måste vara tåliga och klara några minus. Vackra!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Lena, ja jag såg dem överallt i Sheffield nu och planterade dessa innan jag reste, då var jorden tinad här men nu är den bottenfrusen, har varit kallt igen och hela marken var snötäckt när jag kom hem vid midnatt, men knopparna finns där och de kan säkert tina upp igen:-)

    SvaraRadera