lördag 13 februari 2016

Helgtulpaner

Det hade jag inte sett förut, klimatkompenserade tulpaner:-), ja det är väl bra, en söt bukett med 15 stycken slog jag till med, klippte av skaften för de blir så långa snabbt och de fick en isbit i vattnet, lär hålla lite längre då. Tittade efter påskliljor och de hade kommit i samplanteringar, med andra vårblommor, fanns en plantering som kostade 1500 kronor, undrar om någon köper den, ja kanske, den var väldigt vacker i en stor rostig så där trendig urna och så en massa blommor i. Fanns andra mindre för 250 kronor men jag nöjde mig med tulpaner och några fina ljus. Lite uppiggande färger behövs känner jag och njuter för fullt av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan