söndag 10 januari 2016

Vinterfönster

Promenerade runt mellan fönstren och fotade, idag har vi hållit oss inomhus och ätit gott och njutit av några koppar kaffe i värmen här inne. Det lockar inte direkt att gå ut och få är utomhus.
Gator och gångvägar syns inte någonstans, inget är plogat, hoppas att upphandlingen är klar;-), visst undrar man lite om tillståndet i detta land, ett land som alla vet får en rejäl vinter varje år
Suddig men får vara med ändå:-)
Väldigt glada att vi har garageplats i hus till vår bil, vi fick köa i många år för den, många orkar inte med sina bilar märks och det faller ju ny snö hela tiden så jobbigt för äldre här, och igen tänker jag på att så många arbetslösa det finns i detta land... 
En liten "vinge" från hösten sitter kvar
Utsikt från sovrumsfönstret
                     Den här bilden tycker jag om så den får vara med igen, fotad i fredags

2 kommentarer:

  1. NÄMEN ÅÅÅÅÅ alltså...JA...jag blir så avis!
    Vill också haha snö. Älskar snö! Vill ut och vandra i den. Den får piska mig i ansiktet, och sen ska jag gå hem och fika!
    Underbart fina bilder av riktig vinter!

    SvaraRadera
  2. Annika, du kan få den:-), haha, jo det är fint med nyfallen snö och torrt och kallt, idag är det halt värre i trafiken och runt noll men ska bli mycket kallare igen. Hoppas på sol också, vi har hemskt grått här. Skönt att komma in i värmen är det som du säger. Hoppas du får snö en tid när ni ändå har kyla. Och tack:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan