lördag 16 januari 2016

Stjärnor, pizza, tulpaner, engelskt te och lussebulle

Var bra ikväll tycker vi, märks att Sauk är proffsig skådespelare så han kunde iscensätta en dag med många händelser och aktiviteter och få dem att flyta snyggt och trevligt efter varandra. Fin avslutning vid lägerelden med sång, synd bara att när det djupnar och blir mer allvarligt, kanske läge att inget säga, det behövs ju inte alltid, att då bryta med: när blev du programledare? Väldigt trött på en viss person i denna omgång och det är inte hon med det röda hårburret, hon är ok förutom att jag tycker hon ska visa mer artighet och hänsyn och inte röka intill folk. (Hennes eget program var förstås rätt märkligt:-).

Yogapasset såg ut att vara en bra igångstart på dagen, stretcha ut och få igång kroppen. Sen kan man ju kalla det yoga, finns säkert tusentals varianter precis som inom Qigong. Jag avskyr yoga och det finns så många flummiga varianter som nu kommer in i både sjukvård och överöser småbarn i förskola och skola utan att de kan värja sig, men detta var ju mer en typ av gympa och ingen mantrasång eller plingplong från klangskålar eller yogisk sömn m.m.:-). Så jag förstår inte att det kunde göra den andra mannen i sällskapet rasande som han sa. Han behövde nog tagga ned lite och inte börja dagen med full speed i kroppen.
Stefan Sauk har ju gjort många roller och berättade om musikalen Saigon och han spelade också Carl Larsson i pjäsen "Konstparadiset" i Falun, dit åkte vi på en trevlig weekendresa maken och jag och innan den resan så var vi hela familjen på en liten weekendresa ännu trevligare för då var Anna med till Karlstad och vi såg musikalen Mozart där jag tror han hade en roll men minns kanske fel, var bra i vilket fall med mycket sång och fin kör.
Tulpanens dag igår fredag så maken köpte en bukett, vasen nedan fick jag av en väninna på min 40-årsdag, den är så fin från SEA glasbruk som säkert inte finns längre, nej det gör väl snart inget glasbruk tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar