onsdag 13 januari 2016

Ser framemot,

lite andra krukväxter som den här:
Och även om vintern är vacker när den är så här så ser jag framemot våren nu, ja efter januari gärna:
Och inte en vår då som denna nedanför i april:
         Nu har väl alla dansat ut julen idag på Knut-dagen och vi får se framemot ljusare dagar igen. Såg "Fråga doktorn" i måndags, säsongstart, dels var dansens Tony väldigt bra där när han berättade, dels tänkte jag se om knän men det var om unga växande personers så inte om mina:-) och så avslutades allt med en svängom, tänk Susanne fick dansa med Tony:-) men innan sa hon något om Knutbal och så var det ju förr minns jag nu, man dansade ut julen med en fest, sen blev det väl mer barnens julgransplundring och deras dans. Det var långa jular förr:-)

4 kommentarer:

  1. Vackra vinterbilder! Härligt att få se lite vitt, här är det grönt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, tack:-), ja visst är vintern vacker men skönt med grönt tycker jag och hoppas vintern inte blir så lång i år. Ha det bra du också!

      Radera
  2. Ja, nu tycker jag nog att julen ska sparkas ut hos samtliga, hehe. Det är julnazin i mig, höhö.
    Vår, ja efter februari då får vi väl säga ;-)
    Nej, jag vill inte heller ha kallt och snöslask i april och det får börja våras i mars. Ja tack!
    Du vet att jag är SÅ avis på er vinter!!! ÅÅÅÅÅ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, jo det tycker jag med, nu är det dags. Det som jag saknade lite var tomteluvorna på stolarna, haha, det har varit så mysigt om mornarna i köket vid frukost, och kanske extra kul för ingen annan har dem här och sånt gillar jag:-). Ja våren får väldigt gärna komma i februari, ja ok då, barnen har sportlov förstås men sen i mars hoppas jag på en riktig vårmånad. Men vintern är inte så farlig i sig, det är att vi haft så mörkt i snart tre månader med korta dagar och sällan sol.
      Hoppas du får snö en tid i alla fall. Jag tycker det ser underbart ut med din sol och ljuset trots att det saknas snö:-)

      Radera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan