måndag 25 januari 2016

Lite nytt

Fick sådan lust att shoppa lite:-), maken föreslog ett ställe där samma kedjor finns men där är det ofta så jobbigt och stökigt så det avstyrde jag genast och åkte istället till ett område som har allt men riktigt lugnt och trevligt fast det var helghandel för många.
Hittade allt från skruvmejslar till mattor och däremellan vaxljus med varmt sken och tycker inte det var någon direkt julanknytning utan det går bra hela vintern, är nog en rödhake, ljuslågan rör sig lite och har så praktiskt en timer. Till fyndpris. De är ju rätt dyra annars.
Sen ett litet bord till min relaxhörna, tittat ofta på de här små brickborden och nu fanns ett crèmefärgat som blev perfekt. Fina plädar är jag lite svag för också och särskilt i mjuk ull, gillar de här lite dimmiga tonerna och en kudde i samma material blev det till. Kände att det är riktigt roligt att handla ibland och när allt blir så bra.

2 kommentarer:

  1. DET var bra fynd det där. Precis, det ljuset går ju bra att använda hela året, tycker jag.
    Älskar plädar. Färgen du valde är så fin, och vilsam!
    Mysigt med relax-hörna.

    SvaraRadera
  2. Annika, det fanns sååå mycket fint här, maken såg alldeles förvånad ut när han tittade i vagnen efter rätt kort tid men jag scannar in allt och ser precis det som blir bra. Och snabbt, medan han irrar runt lite här och där så säger jag att jag går från början och kollar av. Så inget missas;-). Och visst ser man att det skulle vara kul att riva ut mycket hemma och göra nytt, men det är lite onödigt om man tänker efter, fast många gör ju så. Kul då med lite som piffar upp, plädar älskar jag med, de vackra i ull. I kassan blev de alldeles till sig och undrade var jag hittat den:-)

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    49 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan