lördag 30 januari 2016

Gott

I de här finns förstås lite av det där som jag tänkt att inte äta särskilt mycket av och de gör jag inte heller men allt är tillåtet, gjorde goda köttfärsbiffar på blandfärs med pressad potatis, ett ägg, soltorkade tomater, lök, grädde och mycket goda kryddor, "vanlig" mat är godast, åh vad gott det här var:
Och ekologisk köttfärs, lär ju vara fantastiskt enligt de senaste rapporterna, haft tur kanske för jag har aldrig köpt kött på Ica eller Hemköp och det var ju där förpackningen  och märkningen hade skett i skydd av nattens mörker och märkts med ekologiskt och svenskt fast köttet kom från långtbortistan, allt för att få ut dubbelt så mycket för varan. Det är korrupt mycket på alla områden idag. Även här. Har köpt Icas ekologiska svenska skinka till smörgås och tyckt att den dels inte sett så god ut, dels luktat lite knepigt redan efter någon dag, ja så kan det bli om den fraktats tusentals mil förstås...
Sen älskar jag fiskgratänger och nu har det kommit mer färsk fisk i affärerna igen, varit väldigt dåligt med det länge men nu bättring, inget är så gott enligt mig, jo när mamma lagade till abborre och gädda eller spättafiléer med olika fyllning. Det var grejer det.

2 kommentarer:

  1. Ja, inget slår hemlagad mat. Gärna i form av potatis och nån god sås :) Så gott det såg ut det du lagade!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, tack, ja så gott med hemlagat och inte så tillkrånglat blir bäst tycker jag. Glad nu att det blivit lättare att hitta färsk fisk igen, så det ska bli mer utav istället för kött, varit lite dåligt utbud länge men blivit bättre och till något så när sansade priser.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    11 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan