söndag 17 januari 2016

Bra serie i tre delar

BBC:s serie om Virginia Woolf och hennes syster Vanessa Bell, spänner över båda världskrigen och väldigt intressant att följa författarskap och konstnärskap, kan ses de två första avsnitten ca 20 timmar till och det tredje har fyra dagar kvar (ja från när det här inlägget skrevs):
Life in squares, avsnitt 1
avsnitt 2
avsnitt 3
Bra är att veta lite mer om deras bakgrund innan man ser serien, uppväxten som systrarna hade, deras föräldrars olika äktenskap och i och med det att de fick halvsyskon, bröder som skadade Virginia, tror det var det som låg till bakgrund i hela hennes liv sedan och att hon mådde tidvis så dåligt och gjorde det val hon gjorde. Mycket som bara fladdrar förbi i en liten mening eller uttryck av sådant och personregistret är stort. En recensent skrev att han inte började fatta mer hur det hela hängde ihop förrän i tredje avsnittet, gjorde du inte tänkte jag, han gav den högt betyg men som sagt man måste vara lite skärpt när man tittar. Och svensk regissör är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan