tisdag 15 december 2015

Skorna var billiga;-)

Nobelutstyrsel på en prinsessa, rätt dyr klänning måste jag säga men lite smaragder säger jag inte nej till, de skulle passa mina turkosgröna ögon bättre och alldeles förträffligt, jag nöjer mig med en ring, alltid tyckt om den stenen men har ingen, ska tala med maken, är ju snart jul:-). Som icke prinsessa förstår jag inte heller att prinsessor behåller vårtor eller utväxt av något slag vid örat, är ju bara att skära bort på ett par sekunder, när det gör så mycket annat konstgjort med färgade linser, tandblekningar, lösfransar, löshår, filler och mycket mer.

4 kommentarer:

  1. Har inte alls hängt med om Nobelgrejen, så vet inte riktigt vad det handlar om.
    God Jul! Nadolig Llawen!
    Önskar Lena från Wales

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena, kanske lika bra det, man kan bli upprörd:-), tyckte att gränsen var nådd när deras klänningar kostade 30000 kr på dopet, nu närmare 80000 kr för Sofias mammaklänning!
      En riktigt God Jul önskar jag dig också i Wales, hoppas det blir fina dagar och inga översvämningar eller stormar mer. Efter jul kommer ju våren snart till er:-)

      Radera
  2. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oliviasvenson/article21942863.ab

    Jag tyckte den var rätt smaklös, det är mer upprörande än priset ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, ska läsa den artikeln, ja så sant, var inte särskilt snygg heller men hon såg väldigt pösigt nöjd ut:-), fast jag blir upprörd över priset, särskilt när kungen inte tycker att svenska folket ska få ha badkar för miljön! Jag tycker Chris ska bli kung om vi ska ha nån:-)

      Radera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    58 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan