fredag 4 december 2015

Ska bara...

packa upp:-). Det ryms en hel del i en resväska, hmm. Väldigt kul att titta på allt igen och nöjd med inköpen. Skriver sedan på den andra bloggen om resan, bra för mig själv för jag har det mesta samlat där från Englandsresorna så det är lätt att hitta om jag vill kolla något.
Vi låg lite efter med kalenderljuset:-) och fotona är i det här inlägget tagna i lite mörker med lång slutartid, jag använder aldrig blixt utom i motljus utomhus så de är lite oskarpa men får duga
Syns inte så bra men det är lite extra finess på denna tunika, lite fin skärning  på sidan och en väska skymtar intill:-)
Inköpt på fina julmarknaden i Sheffield, kul idé och blev fin på bordet, får bli lite praliner i skålen sen
Tomtermössor på stolarna är ett måste i ett riktigt julhus:-), fann vi på ett av våra strövtåg Anna och jag
En liten Red Robin i ull på stubbe, fin tycker jag och köpte den på Chatsworth´s julmarknad
Julkorten är så fina överallt, problem bara att välja
Några almanackor för väggen och så finns en fickalmanacka med, jättebra, ska bli gåbortspresenter
Blåmesarna är så söta så en shoppingkasse med anteckningsbok kunde inte motstås på slottet Chatsworth
Ja ungefär vad vi såg vid starten:-), mörkt var det men bara turbulens några gånger som kändes över de brittiska öarna, på ditresan var det storm eller kanske rent av orkan, det värsta hittills jag upplevt på en flygresa, men trygg pilot som informerade bra, gillar SAS
Och ljus möttes vi av på Arlanda, väldigt fina smakfulla stora kransar fanns i taket genom hela flygplatsen, fotade inte dock. Sedan bar det av hemåt genom Stockholm och lite regnrusk, stor tacksamhet att allt gått bra, var lite speciellt att ge sig iväg nu på resa tycker jag, reste den 18 november när det var väldigt mycket pådrag även i landet Sverige.
Hemma igen och det ska tydligen bli party, inte så bra tid eller dag, det är lussefirande då och konserter så avstår nog detta

4 kommentarer:

  1. Det blev en hel del ändå, tur jag hjälpte till med väskan :) tomtemössorna blev finare på era stolar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, tycker de blev bra hos er också, är väldigt förtjust i dom:-), piggade upp hela köket. Ångrar lite att jag inte köpte de fina underläggen med vinterfoton på Red Robin, blivit ännu tyngre förstås men det hade gått:-), är väldigt nöjd med allt, så kul att titta på alla fina saker hos er och stämningen, vad trevligt det är överallt. Saknar er <3<3<3

      Radera
  2. Åh vad kul att se dina inköp. ÄLSKAR tomtemössorna till stolarna. GRYMMA!! Sådana skulle jag vilja haha, förstås!!
    Det ska bli kul att höra mer om din resa.
    USCH och FY för turbulens i massor, hatar det. Men gillar då piloterna är bra och lugna med sin info.
    Välkommen hem. KUL att ha dig tillbaka i bloglandia!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, ja så kul med dem, kanske du kan hitta hos dig också men det var nytt att sådana fanns, nästan så jag inte fattade först vad det var:-). Skriver mera sedan när det blir lite tid och tack för välkomnandet:-).
      Ja fy vad det stormade på ditresan, var en lättnad att landa, när vi kommit ur ett oväder så kom snart ett ännu värre och jag tänker på så skickliga de är piloterna att parera, de ändrade höjd ofta, steg och sjönk. Hu! Tack igen!

      Radera