lördag 5 december 2015

Mera julmys:-)

Det går med raska steg mot andra advent och några fler julmarknader, en del har redan varit men några fortgår ännu och jag är glad för dem i Sheffield med omnejd, åh jag säger åh, så mycket fint jag sett och mycket gott vi ätit. Nu har vi kommit i ordning, städat, packat upp, skött om blommor, bara att beundra allt:-), fast maken har väldigt bråda tider med en förfärlig mängd betyg som ska sättas, tror han fått andras elever också, och en massa tester med dem. Så vi myser lite extra när det hinns med, äter upp godsakerna som jag tänkte spara till julafton men då finns ju så mycket annat att äta, behövs mera nu innan i detta otroliga mörker för att inte tala om stormarna som yr mest hela tiden.
Anna visade mig dessa rödhakar och de blev ju perfekta i vårt lilla juleträd som jag tog i trädgården på landet, tänk att det hållit sig så bra, inte ett barr har fallit
Gillar att packa julklappar i sådana här fina julpåsar, nästan så det räcker att få bara en sån:-)
Dessa stjärnor utskurna i trä (Sheffield) fick bli dekoration på ljusstakarna från Regalskeppet Vasa som jag fått av min bror, han gillade gedigna saker och dessa är gjutna i malm efter modell som man fann när hen bärgades
Ryska tomtar, julklapp från Anna förra året, favoriter
Och katten där bakom har jag köpt på Botan i Sheffield, det är en hel del som har kommit hit genom åren:-)
PysselMonica har tillverkat alldeles själv:-)
Amaryllisen hade slagit ut och hållit sig så här fin, fantastiska blommor

4 kommentarer:

  1. Väldigt fint! De rean redan julen på sainsburys, ska kolla lite där ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, tack:-) och det låter lockande, tänk vad mycket fint de har, de har väl det där erbjudandet med 25% som återkommer då och då, är väldigt bra det om man sett ut något och så blir det med ok med lite minskning på priset:-).

      Radera
  2. Supermysigt! och gott ska man äta varje dag ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trilliongnöten, tack:-) ja visst ska man, tror inte ni har det lika mörkt som här, det är skillnad bara mellan UK och Sverige, tur vi har julmånad med alla ljus och färger.

      Radera