onsdag 23 december 2015

Dan före dan


Vad kan passa bättre än lite juliga bilder, först ett par collage och sedan lite snöiga bilder som det inte ser ut i år men jag tänker på snöälskarna och jag tycker själv det är vackert, det är det där isiga, slaskiga, halkiga vädret som inte är kul men när snön knarrar under sulorna låter det trevligt och är skönt att gå på. Och vackert! Och ljust!
I mitten är det bryggan på landet, det har mågen fotat
Så såg det ut ett snöigt år när jag kom ut med kameran
Och här en promenadväg där vi bor, då knarrade snön under fötterna
Lite kul, en trädgårdsaffär med julförsäljning och café, de överraskades av mycket snö den här gången, bra jag hade kameran med
Den snöiga bänken utanför vårt hus och nedanför balkongen, här brukar folk sitta och vänta på taxin
Här anas våren även om det är en isskulptur där, vi brukar titta på dem varje år vad de åstadkommit på det torget

6 kommentarer:

  1. Det var fina och juliga bilder. Tack för dem.
    OCH nej, en vit jul känns otroligt avlägsen nu. MEN vi får göra det bästa av det väder vi får.
    Önskar dig en riktigt God Jul!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, tack:-) vi får åka till Grönland eller Alaska om vi vill se snö sa de nyss på nyheterna, kul att se julfiranden världen runt som de visade. Önskar dig detsamma, en riktigt God Jul!

      Radera
  2. Svar
    1. Anna, tack:-), det är fint med julen och allt runt omkring.

      Radera
  3. God Jul och Gott Nytt År och tack för vackra bilder och intressant läsning! Blir nog lika intressant på det nya året!

    SvaraRadera
  4. Nilla, tack och en riktigt God Jul och Gott Nytt År önskas dig också! Ja vem vet, blir kanske en del intressant att skriva om nästa år med och kul att fota och dokumentera vartefter. Bloggar du själv för det skulle vara kul, du har engelskanknytning vad jag förstått.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    56 minuter sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan