söndag 20 december 2015

4:e advent

Vad kan passa bättre än en lussekatts-semla:-), helt perfekt denna tid och väldigt fluffig och god, fantasin flödar i bagerierna, kul med lite variation tycker jag och har inget alls emot en sådan världslig sak, men det är maken som letar rätt på dem:
Själv ägnar jag mig mer åt blommor i butiken men dem springer han snabbt förbi:-), här köpte jag verkliga fynd tycker jag, knoppar då men nu slår de ut som dubbla, så fina, amaryllis sägs det ska ha en matsked vatten ungefär för allt den behöver finns i löken men såg i tid att denna behövde vattnas mer. Tycker att den är underbart fin och har två till:-)

2 kommentarer:

  1. Igår köpte jag nästan påskliljor. De har börjat säljas supertidigt :) men det får bli nåt juligare till julafton. Ser väldigt gott ut med lussesemla.

    SvaraRadera
  2. Anna, till nyår blir det fint, ja det är tidigt med blommorna, det kan ju bli lite vinter jan-febr hos er, hoppas de klarar sig då. Lussesemlan var väldigt god, bästa lussekatten hittills:-)

    SvaraRadera