lördag 7 november 2015

Så här i svenska kristider,

fast en gemål försörjer sig själv så honom behöver vi inte bry oss om, om något kostar 1000 kronor eller 30000 kronor, tycker inte det är särskilt stor skillnad eller ingen alls, kanske det är känslan att bära det där 30000-kronorsplagget som är viktigt, vad vet vi, de flesta av oss...
så mycket kostar prinsessornas garderober

Själv blir jag väldigt nöjd när jag kan göra ett fynd, som den här väskan i skinn som har så fin inredning och minns att den kostade halva priset eller om det var en tredjedel till och med, som kanske var 400 kr, det bästa fyndar jag i England, jag skulle få betala mycket mer här, är så nöjd:-) och den är redan 4 1/2 år ser jag på fotot, och lika fin än. Ja och det ska erkännas att jag har några väskor till i olika färger men jag har jobbat ihop till dem själv.

5 kommentarer:

  1. Ja, jag vet inte varför folk köper så dyra kläder alls. Eller väskor för den delen. Det finns så mycket snygga kläder för billig peng! Inte ser man om ett plagg kostar 1000kr eller 10 000kr tycker jag. Snyggt fynd du gjorde!!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, det är svårt för oss övriga att begripa. Och jag tyckte att en del av kläderna de visar som kostar mer normalt var lika så snygga, däremot är det skillnad hur de bär upp dem, Madeleine har mer träning om jag säger så:-), det syns på hur hon rör sig och sånt kan inte köpas för pengar. Egentligen är det rent hemskt att folk köper kläder för dessa summor. Ja tack, är så glad för mina fynd:-)

    SvaraRadera
  3. Fyndade en tröja igår för 90 pen ;) sånna där artiklar läser inte jag. Snart blir det nog asylboende på slottet i vilket fall som helst.

    SvaraRadera
  4. Anna, ja lär finnas 700 rum, blir ju perfekt:-). Och det rimmar illa med folks beundran och deras egen för sig själva när de far till barnhem i Afrika och nästa stund köper en klänning för 30000 plus skor för 5000 plus väska för 30000 plus klocka för 70000, ja nu orkar jag inte tänka mer om detta.

    SvaraRadera
  5. Anna, fel av mig eller rättare sagt far din, han säger alltid 700 rum, nu kollade jag, 1430 finns varav 660 med fönster, det finns mycket plats och rummen är stora:-), räcker till flera i varje. Bra lösning faktiskt och så blir det i storstan också så de träffar mer folk och får prata svenska.

    SvaraRadera

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan