lördag 10 oktober 2015

Tyckte det var dags:-)

Det var makens förtjänst och de var väldigt goda med fin saffranssmak, tror absolut kryddan var äkta och lite fluffiga var de t.o.m. Han såg även julmust på burk, det skulle han köpt:-), hade varit gott till men han tyckte att det var lite tidigt...
Här på fotot finns ett ljusfenomen och sådana är ju vanliga nu på himlavalvet:-), på silverljusstaken ser det ut som en glaslykta men det finns ingen sådan, är bara ljuset självt, men det är nog glaset som ger denna effekt och liksom flyttar sig till ljuset eller också är det något annat;-)

4 kommentarer:

  1. Men julmust på BURK? Det hade ju varit spännande! :) Saffransbullar är det aldrig för tidigt för kan jag tala om:) Ska väl baka sådana i år tänkte jag. Vi har stort julfirande i år hela makens släkt. Det händer inte så ofta så vi får passa på!

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, det tycker jag med låter spännande:-), hade passat så bra! Jag ska baka saffransbullar med, det är så gott och vill jag att det ska gå snabbt ibland gör jag saffransmuffins med något mer gott i, det är lätt. Låter väldigt roligt med stort julfirande, ser snöflingor dansa så där som på julfilmen om New York:-)

    SvaraRadera
  3. Anna, *skratt*, vi som aldrig blir det:-), men gott är det, kanske det skandinaviska hippa bageriet med de goda kanelbullarna bakar sen, du kan tipsa dem! När tidningen kommit i natt läste jag den och tog en till och en pepparkaka. I morse undrade far din om jag skulle ha en halva, fanns ju bara hans kvar:-), det var generöst men då fick det räcka.

    SvaraRadera

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    4 timmar sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan