söndag 4 oktober 2015

Ja men så var det ju,

precis som jag tänkte, i Stockholm kommer möjligheten att betala kontant i p-automater att försvinna helt p g a de nya mynten för det skulle bli alldeles för dyrt att bygga om de 1150 automater som finns här, bara fronterna kostar 35000 kr styck.
När det gäller kundvagnar så ska ju 10-kronan vara oförändrad som enda mynt om inte polletten trillar ned:-) så kan man använda den. "Betalning" för kundvagnar har vi haft sedan 90-talet och varje kundvagn kostar ca 2000 kronor. De stals ju ofta om de stod "lösa" så därför denna fastlåsning och upplåsning med mynt, men ingen tjänar ju på dem eftersom man får pengarna tillbaka. Kanske det kan tas bort. Hörde kungen svara när han fick frågan om vad han tyckte om pengarna fast han var i ett helt annat sammanhang så frågan var dum men han svarade klokt att det var väl roligt att han fick vara kvar på något mynt:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  • Promenad i botan - Varmt och lite kvavt. Grönskan är tung. Det är övergången mellan sommar och höst. Jag tänker att kanske nästa år vid denna tid så bor jag inte här mer. Ell...
    10 timmar sedan
  • Uppdaterat recept: Kokta majskolvar - Receptet på kokta majskolvar har uppdaterats. Det är enkelt att koka majskolvar bara man inte kokar dem för länge så glöm inte att sätta en timer. Server...
    2 veckor sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    4 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    9 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan