söndag 11 oktober 2015

Det är inte utan,

att man undrar hur det skall bli för de ensamma utsatta barnen i tältlägren som det sägs att just de ska placeras i, skrämmande läsning och än värre kan det bli, HÄR, berättas det om förhållandena som varit hittills, dock på boenden i hus, jo det är i världsbästa Sverige som Britta Svensson anser att vi är på flyktingar och allt annat, hon skrev i sin krönika att någon mer Bergqvist behövs inte, jo jag tror det, det är en stor hjälplöshet just från politikerna i vårt land om situationen och nog lite ljusblått att tro att staten kan fixa allt p.g.a. att de är sådana "experter" och "hjältar", andra hjälpande händer kan visserligen få komma men inse att de inte är några experter på någonting för det är enbart staten som kan sköta allt professionellt:-), ja det är skönt kanske att ha den religionsinriktningen.
Tror säkert att Migrationsverkets personal och polis är i en väldigt svår situation och många jobbar under stora svårigheter medan våra politiker går på dop, har riksting, landsmöten, kongress, partistämmor och går på partyn. De måste ju agera tillsammans med sin "expertis". Det har blivit en urspårning av alltihop nu.
HÄR beskriver professor Fred Nyberg situationen, både att mat och tak saknas och utsattheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  • Gamla Stan - Lite halvdåliga mobilbilder från en dag i Gamla Stan men de får duga tills jag laddat ned bilderna från min riktiga kamera. Så mysigt var det och tomt på f...
    1 timme sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    11 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan