onsdag 30 september 2015

Vi firar

En sista septemberdag som går över i nästa höstmånad, så fin höst hittills, väldigt behaglig med mild värme och färgerna börjar växla i lövverken. Maken tyckte det passade att fira lite med en bakelse och jag tittade till balkongens grönska som är riktigt fin ännu. Och tittade upp och såg himlen, så vacker.
I blomsteraffären hittade jag en kantarell i keramik, så bra nu när kantarellerna var borta på landet, ska göra någon fin höstplantering tänkte jag med detta, får se vad det kan bli

2 kommentarer:

  1. Fin kantarell :) Maken har köpt torkad svamp från Tjeckien, han saknar detta med svampplockningen väldigt :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja visst är den, vill du ha en sån? Blomsterhandlarkvinnan blev alldeles entusiastisk när jag såg den och hörde att jag skulle göra någon egen komposition:-). Ja han har nog rätt lika naturbakgrund som vi svenskar, även om jag sedan Tjernobyl gärna avstår svampen, kan bero på att jag vet vad den innehåller:-), folk glömmer fort. Och nån gång då och då kan man ju äta vild svamp om man älskar det.

    SvaraRadera