lördag 26 september 2015

Lite nytänk:-)

Kanske 20 år sedan, kanske t o m 30 år sen som jag köpte cornflakes och nu undrar jag varför. I barndomen och ungdomen åt vi det ofta och vi var en vältränad familj allihop. Sedan kom trender av alla de slag om olika frukostflingor och jag gjorde ofta själv också med olika blandningar och rostade i ugnen och hade nötter i. Nu såg jag plötsligt ekologiska cornflakes och köpte. Studerat innehåll m m, alla frukostflingor av alla de slag innehåller förstås många kolhydrater men sockerarter har cornflakes minst utav. Lite fibrer mot en del grova flingor men det kan ju kompenseras med ett knäckebröd. Och gott är det, vissa "nyttiga" flingor dammar ju i munnen:-). Det här var gott med ekologisk lantmjölk och ljuvliga hallon, finns det godare bär än hallon?

2 kommentarer:

  1. Vi åt också cornflakes när jag var liten och det finns fortfarande en aura av nostalgi när jag väl äter cornflakes (vart tredje år kanske!) Och du har rätt i att de nyttigaste varianterna i princip är sågspån :) och smakar därefter! haha

    SvaraRadera
  2. Trillingnöten, ja visst var det cornflakes man åt:-) och mådde hur bra som helst, som mellanmål ofta om det inte var till frukost. Och jag hade glömt hur goda de var, nu ska vi äta det lite då och då.

    SvaraRadera