onsdag 8 juli 2015

Tog med mig en badpojke,

och drog till sjöss, det var en riktig solgnistrande dag igen och med frisk bris som var skön, avkopplande på bryggan men det räcker med någon timme i solen sysslolös tycker jag, då hade jag snabbläst en bok, en tidning, druckit vatten och fikat:-), de där hela stranddagarna lockar inte som i ungdomen, solen var iofs inte lika varm och het då som nu och man ägnade sig åt mycket strandspel av olika slag, joggade i strandbrynet, badade länge och var i stora roliga gäng, sedan med barn så byggdes imponerande sandslott och simmades och lektes och vilades och alla måltider var med. Nu efter en timme började jag fundera på om jag skulle köpa några rosor till balkongen och byta ut där tomaterna är, lite sånt:-) och ta en vända i affären, det gjordes. Och solen har tinat upp människorna i detta mörka kalla land så det är en vänligare ton och i en klädaffär kommer en expedit och ger mig komplimanger för min outfit och undrar var jag köpt min fina väska, (ja detta var efter jag handlat och var klar:-), och även på Apoteket, när jag köpte plåster, fick jag komplimanger, inget jag väntat mig direkt:-),  ja allt var köpt i Sheffield, vilken koll folk har, att se direkt att det är något de inte hittar här. Lite kul i alla fall och roligt med vänlighet, blev riktigt uppiggad av alltihop.
Låter en fot bara sticka upp av mig, det kan bli för mycket skönhet annars i ett och samma inlägg;-)

2 kommentarer: