söndag 12 juli 2015

Mmmmm. så gott

Är riktigt bra på att göra fina mackor, lärde jag mig av mamma som pytteliten, hon var noga med det estetiska och smaken förstås, lagade och bakade det godaste jag någonsin ätit, fast varken hon eller jag var direkt några storätare, nej tvärtom, tur jag hade bröder och en far som åt mera. De här blev goda också, maken har tur;-) och kanske de kommer i min feel good book sedan, fotade från lite olika vinklar och vrår:-), och observera ifall någon nitisk språkpolis läser så är det engelska ovan, jag pratar det rätt ofta:-), nitiska språksärskrivningspoliser och andra språkpoliser är rätt roliga när de "rättar" och tror att de "vet" och det blir fel istället, vilket sker som allra oftast, och vi får ett gott skratt språkläraren och jag men de blir tröttsamma i längden den typen av människor, mycket. Så då fick jag det sagt och ingen människa vågar kommentera, nej sanningen är den att i detta forum skriver säkert ingen vetenskapliga uppsatser som ska vara korrekta från början till slut, kunde inte bry mig mindre och alla gör väl så gott de kan och det finns inte i min värld att påpeka fel för andra om det inte är rent yrkesmässigt och viktigt ur den synpunkten och de ber om hjälp. Det här är en feelgoodblogg, haha;-):

2 kommentarer:

  1. Får nog gå och köpa lite räkor på Sainsburys :)

    SvaraRadera
  2. Anna, ja det tycker jag att du ska göra:-)

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan