måndag 6 juli 2015

Finaste sommardagar

Det blev några baddagar vid en av våra sjöar här söder om storstan, hett hett men här på bryggan fläktade det skönt. Några barn fiskade lite men någon napp var nog inte aktuellt, de hade linor bara och fladdrade inte runt med långa spön, när de tog en paus kom större barn, ja pojkar i sisådär 50-årsåldern, de sa både till oss och barnfamiljerna att de nog skulle behöva heeela bryggan för nu skulle här köras med "leksaksbåtar", ja jag säger då det, tog rätt lång tid för dem att "greja" med oljor och bränsle och lite skruvande, sen i sjön och vilket liv de där för och osar i värmen, blandat med grilloset, även denna varma heta dag grillades det för fullt, dags att packa ihop kände vi, men rofyllt innan var det att höra vågornas kluckande:
Den lilla "leksaksbåten" förde ett väldans oväsen men kan förstå att det är lite kul, ett tag i alla fall;-)

2 kommentarer:

  1. När jag var ute i skogen i England och skulle leta bra promenadslingor så hamnade jag på en kulle där det var MASSOR med folk, av sorten karlar, och de hade med sej gigantiska modellflygplan de skulle flyga med. Där hade jag kunna tänka mej vara med, såg väldigt roligt ut :)

    SvaraRadera
  2. Anna, haha, ja små segelflygplan höll vi på med som barn och det var hemskt spännande när de flög, skulle också kunna tänka mig att leka med modellflygplan idag:-)

    SvaraRadera