torsdag 9 juli 2015

Feel good

Den här maten är en riktig höjdare efter en stranddag, så gott och allt är ekologiskt utom möjligen bakelsen:-), potatismoset gjorde jag av ekologisk potatis med lite kryddgrönt i, t o m ketchupen är ekologisk, blev alldeles till mig när jag hittade den, tomatpuré har funnits länge men visste inte att ketchup fanns också.
Och körsbären smakar underbart, stod och valde mellan några olika och dessa är från Grekland och tänkte att dem ska jag gynna lite, som tack fick jag ljuvligt goda bär

6 kommentarer:

  1. Skulle jag äta varje dag om jag bodde i Sverige!

    SvaraRadera
  2. Anna, ja bästa korvkiosken är hemma:-), tror jag ska testa vegankorv också och se, sägs att den är god, rapport kommer då:-)

    SvaraRadera
  3. Och det här är i alla fall kravmärkt ekologisk korv, den är god!

    SvaraRadera
  4. Är det en jordgubbssemla där bakom?

    SvaraRadera
  5. Anna, det liknar den ser jag:-) men det är någon sorts fluffig jordgubbsbakelse med grädde, smör croissant fylld med grädde och jordgubbar:-)

    SvaraRadera
  6. ...pudrad med florsocker så det är en variant på semlan:-)

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan