lördag 20 juni 2015

Tillbakablick

Påmindes av Anna och jag hade nästan glömt vilken härlig midsommar vi hade 2014 i England! Det var då jag var "renoverare" och "stylare" innan midsommaren, fixade deras söta extra sovrum från grunden och tapetserade, satte upp lite nytt och väldigt fint blev det.
Sedan på midsommarafton, (som är som vilken sommardag som helst där), gick vi på ett fantastiskt Tea Room och en dag ordnade vi biljetter till världens bästa musikal Buddy Holly, helt sanslöst bra från West End i London. På det åkte vi ut till Bakewell, 19 juni, där det var stort sommarfirande och mycket roligt och så vackert och soligt! Sommarklänningar hade vi också:-), tänk att det bara var ett år sedan. Tur vi har foton, det är väldigt fint att titta på dem och minnas bättre:-).

De här första fyra fotona har Anna tagit och är ifrån Bakewell, (ja de på mig också), där satte de upp solstolar till publiken, härlig marknad och mycket gott att fika och äta fanns och roliga glada människor, vi fick snabbt flytta oss lite, (ja Anna tyckte det;-), för jag höll på att bli intervjuad, haha av BBC. Ja man vet ju aldrig vad jag kunnat sagt:-).
Vikingatiden studerades, den är oerhört intressant och det finns otroligt mycket här bevarat
Tillbaka i Sheffield, blåååååå himmel och sol:-)

2 kommentarer:

  1. Ja det var kul med både festivalen och Buddy Holly. Ska se om det kommer nåt annat spännande i sommar!

    SvaraRadera
  2. Anna, ja vad fint och roligt det var:-), gör jag gärna om:-)

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan