måndag 8 juni 2015

Till makaronerna:-)

Vad ska man ha den till frågade en äldre dam mig när hon såg att min blick föll direkt på denna i den lilla söta presentaffären, redan där och då såg jag det framför mig som är på fotona:-). En underbart söt och ljuvlig sisådär tre-årig flicka sa med ett gulligt leende: den har man mina makaroner i:-). Hon visste hon och nu är inte denna särskilt stor, jämför med liten tändsticksask. När jag betalade sa jag just att kanske det är en köksattiralj för barn men nej sa butiksägarinnan, den var för sådana som jag:-). Väldigt söt och praktisk till en portion bär att rinna av i och fin att ha framme, roligare än en sil. Och flickan påminde så mycket om Anna som barn, var som ett under av klokhet och förstånd i affären och mamman kunde släppa henne fritt och hon lyfte försiktigt och fint på det hon tittade på och fastnade för ett underbart tygdjur, (som var rysligt dyrt), så mamman förklarade det och hon förstod och la tillbaka. Och fortsatte småprata med mamman till skillnad från de flesta ungar som ligger skrikande på rygg här:-), ja de kanske har anledning, vad vet jag.

6 kommentarer:

  1. Ja alltid kan man komma på nått :)

    SvaraRadera
  2. Men så fint, och gulligt. Perfekt för en portion bär, och sen kan man ju ha den framme på bordet också för att den är så söt. Gullig tjej i affären, påminner lite om min K också. Hon har heller aldrig fått ngra utbrott om hon inte fått som hon vill. Inte som liten ens en gång. Och enda barnet är hon, vissa verkar tro att "enda barnet" ska vara bortskämt och odrägligt :-)

    SvaraRadera
  3. Annika, ja precis, så fin att låta stå framme och kan användas till mycket. Ja ibland är det så att man blir påmind om sin egen underbara dotter och du med:-), och det där tjatet om "endabarn" det blev jag trött på och särskilt när ens barn är som ett underverk:-), ja du vet också:-). Glad, positiv, både livlig och lugn, mycket snäll och omtänksam och så förståndig, jag fick kritik från förskolan att vårt barn var för väluppfostrad för hon väntade på sin tur, det gjorde inget annat barn utan vräkte omkull de andra och sprang först när de skulle få något. Jag trodde knappt mina öron när "fröken" sa så. Och det är något otroligt bra att ha med sig ut i världen, att veta hur man ska uppföra sig och hantera situationer, ja det har jag själv haft glädje av:-)

    SvaraRadera
  4. Fint! Med mycket kreativitet kommer man långt!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Lena, tack och visst är det så! Ha det fortsatt bra i veckan du med!

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan