onsdag 10 juni 2015

Pioner från Hötorget

Fantastiska till ett fantastiskt pris, den trevlige mannen tyckte jag skulle ha både rosor och orkidéer och han lade knappt på någon summa till allt, fast sedan skojade han och sa: vilket pris var det nu igen:-), och jag tänkte på hemresan med pendeln att det fick räcka med de här att ta hand om. En hemresa som inte blev riktigt som vi tänkt oss, tågen stod still i fem timmar söderut från stan, utan någon annan information än att de stod still och ingen "prognos" hade de;-), ja de kallade tillståndet så och ingen ursäkt att det orsakade folk som betalat biljetter för att komma hem stora problem eller upplysningar om vad folk skulle göra istället, alternativ som bussar eller så, gå och ställ er där så sa den sure personalkarlen till folk (massorna) som frågade. Stå där i fem timmar då? Vi fann andra lösningar som tur var och fick oss en rejäl rundtur i allehanda förorter innan vi nådde hemmet. Men vi hade i alla fall tur med vädret:-).
Och pionerna är underbara med en sån där doft som påminner om barndomen i mammas och pappas trädgård.

4 kommentarer:

  1. väldigt vackra bilder på fina pioner!

    SvaraRadera
  2. Anna, tack:-), de är verkligen underbara:-)

    SvaraRadera
  3. Pionerna underbart fina. Men resan hem...INTE rolig. OCH vilken USEL information. Fattar det inte. USCH!
    Bra att ni kom hem via andra medel, även om det säkert blev knöligare.

    SvaraRadera
  4. Annika, ja de är så fina. Ja så helt hopplöst när pendeln krånglar så ofta, så stressande. Och väldigt dålig information. Och så otroligt svårt det måste vara för turister här.

    SvaraRadera

  • Rosa ljus - Jag upptäcker plötsligt att den rosa himlen speglar sej i och studsar igenom fönstret och blir små skära rutor på dörren. Underligt glad blir jag av det.
    19 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    1 dag sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan