onsdag 3 juni 2015

Lite kul,

fast tragiskt att det blivit så i den fina staden som byggdes av Gustav II Adolf  med stor hjälp av britterna bl a och fick stadsprivilegier år 1621. En s.k. värsting intervjuas i TV, han har nu fått nya möjligheter i staden Boden och enligt egen utsago blivit en bättre människa. Han hade då problemet hur han skulle svara när de frågade i Boden var han kom ifrån, tänkte: det låter finare om jag säger Göteborg än Bergsjön, va!, sa man då. Kommer du från den förfärliga staden? Bergsjön däremot kände de inte till:-). Så kan det vara och vi  kan nog inte vara opåverkade av allt vi ser och hör och tråkigt hur det blivit.

5 kommentarer:

  1. Som f d Göteborgare vet jag vad Bergsjön är.
    Men Göteborg är ju en trevlig stad!

    SvaraRadera
  2. Lena, Göteborg har ju alltid varit roligt att besöka och så trevligt men visst påverkas vi av allt som händer där, även om mycket galet kan hända precis överallt. Men det känns lite skrämmande med den utveckling som blivit i både Göteborg och Malmö.

    SvaraRadera
  3. Det gäller ju många städer och Uppsala som jag kommer ifrån hade ju mest en kulturell och akademisk prägel och var dessutom en lugn och vacker stad att strosa och leva i men den har också förändrats så vi måste tänka oss för mer var vi vistas och vilka tider på dygnet, de som bott kvar känner inte igen sig idag.

    SvaraRadera
  4. Tycker också det är skrämmande.
    Faktiskt tycker jag det.

    SvaraRadera
  5. Annika, ja precis så känner jag och påverkas av allt som händer och tror att det är bra att tänka sig för i många situationer för vi lever i en annan verklighet nu.

    SvaraRadera